Älskling

Kära blogg, det är med en stor ära jag får presentera min nya kärlek. Min nya dator, min första egna bärbara dator.
Jag har precis packat upp henne, installerat henne korrekt och kopplat in mitt internet. Dessvärre är det inte trådlöst hemma än, men kommer komma inom en snar framtid. Ja, första inlägget då. Jag kan ju tala om att fingrarna bara flyger på tangentbordet, de är så mjuka och lättryckna, och dess silver muspad är som att glida på is. Åh, jag är helt kär. aldrig kommer jag separera från min älskling. Och ifall något skulle hända henne så har jag en garanti på tre år, där jag kan komma med henne i småbitar och få en ny. Lite måste man väl ändå få för 1963:- för en garanti.

Back to reality:
jag träffade Kalle idag, först av alla av någon konstig slump. Skulle ha mött Sara och Eli på centralen vid BK men fanns det någon som väntade på mig där eller? Nä. Och inga pengar hade jag på mobilen heller så kunde inte ringa. Men jag beger mig till den stora tavlan för att kolla om Kalles tåg anlänt. Och helt plöttsligt så får man en knack på axeln och där står mannen. Till min förvåning helt ensam. Då hade han precis kommit och väntade också på Sara och Eli. Men sen fick vi tag på dem och vi käkade på donken. Bara en liten stund senare dyker Lali upp också och vi beger oss till Computer City för att köpa min dator, och Eli skulle till jobbet som låg på vägen.

Sen hem, till Joels 22 års kalas där hela tjocka släkten väntar. Mat öses på samt glasen som fylls med alkohol.
Vi har pratat om allt möjligt och jag kan säga att familjen Malutchenco och Särner har sjuka berättelser de sitter på. haha, men allt har varit trevligt. Grattis mannen! Och en helt ny egen dator fick du också :) Precis som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0