gamla nya ansikten, en öl och en spelning.

Det har varit en fett värd dag. Den började inte så bra, men den blev bara bättre och bättre. Jag vaknade vid klockan tre på förmidagen (för jag jobbade natt natten till idag och kom inte i säng förens vid halv åtta på morgonen) Tog mig en dusch, kirrade en äggomelett, diskade och gjorde fint i köket. Sen slog det mig att jag skulle träffa Lali och Johanna för att kirra biljett till Metro Station och förkröka lite, även fast förkröket blev mer en stressfaktor då klockan redan var sex när jag var klar och att de andra ringde mig. Spelningen skulle börja vid sju. Lali, Johanna och Emil satt och väntade på tunnelbanan så jag begav mig direkt till tunnelbanan. Snabb som jag var så kom jag till gamla stan före dem, och upptäker till min stora förvåning att Jessica från Göteborg står där, tillsammans med hennes kompis Wille. jag visste att hon skulle hit och på Metro Station men inte slog det mig att jag skulle stöta på henne där. Sen kom alla andra och vi blev ett helt gäng.

Dessvärre fick vi stå och frysa i kön rätt länge, och jag hade inte ens någon biljett att komma in med. Jag var mer där för sälskapet och för att jag hade Johannas pengar och hennes kröka. Haha. Jag och Johanna stod och krökade i kön, men jag hade inte med mig så mkt och johanna hade fyra cider. Vi vart mer lulliga för stunden. men hur som hälst...just det!

Kanske ska berätta från början. Biljetterna tog slut dagen innan spelningen så jag och Johanna fick inte tag på biljetter. Men Lali hade kontakter så hon fick skriva upp sig på listan och kom in gratis och sålde sin biljett till Johanna. Så alla hade biljett utom jag.

SÅ, nu kommer vi tillbaka till själva grejen. Vi stod ute i kön och frös, tills Lali fick nog och gick före alla och ba "Hej jag är VIP släpp in mig", och vipps så var hon inne. Det går en stund och jag, Johanna och Jessica står och pratar om allt och bara skrattar hela tiden (Wille hade inte heller biljett så han bestämde sig för att träffa några andra polare), tills min telefon ringer. Det var Lali och hon berättade att man kunde köpa biljetter vid dörren. Alla blev glada, alla kom in och alla såg Metro Station. De var rätt bra, men de är alldeles för fjortisvänliga. Nästan lite smörigt. Och de spelade bara i 35 minuter. ett jätte minus tyvärr, men annars var de bra med uppåtpiggande melodier och kvinnliga mansröster!

Efteråt peppade vi efterfest, men det var tydligen bara jag som var peppad på det. Och Johanna. Och jag tror Jessica var rätt peppad på det också, jag såg det på henne. Men Lali var mindre peppad, för hon skulle till skolan dagen efter så allt sket sig. Johanna kan inte bara lämna Lali och Jessica skulle hooka upp med Wille. lite trisst. Men imorgon ska vi alla ses igen på stan. Och då måste jag fixa ett nytt bankomatkort för jag hade sönder mitt idag. Ibland kan jag verkligen vara skapt med ett fail i pannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0