Lördag

Jaha, idag är det lördag och det känns som vilken dag som hälst. Jag var ute med Johannes nu på dagen och tog det lungt, pratade om vad livet har att komma med. Vi tog en fika på Café 60 och jag beställe min livs första café latte. Jag brukar inte vara så förtjust i Kaffe annars, men tänkte vara lite interlektuell för en gångs skull. Vi pratade bla om att det finns/fanns en konstnär som vart trött på penga värdet i sig, att en siffra på ett papper kan vara så värdefullt. Egentligen borde en papperslapp inte vara värd mer än några ören. Så denna konstnär "förfalskade" tre stycken tio-kronor, men tillverkade dem i rent guld, och de har ett värde på ca 15.000 kr var. ena tian har blivigt funnen av en taxichafför. Han fick tian av en kund, men tyckte att denna tia vägde lite mer än en vanlig så han gick till en mynthandlar eller något liknade och fick reda på att "tian" som egentligen är pure-gold, hade ett värde på 15.000 kr. Det finns nu två stycken tior runt om i landet som har samma värde. Konstnären har gjutit in sina initialer i tiorna, men han åkte också dit för förfalskning och eftersom att det bara rörde sig om tre tior så blev han inte fälld. Så håll ögonen på era tiokronoror!
faktsikt ett väldigt intressant samtalsämne enligt mig.

På väg hem när jag gick på drottninggatan gick jag förbi ett gäng fjortisar, var av den ena killen i gängen tittade på mig och säger "estet". Det är ju roligt att man ska behöva bli kallad estetare nu bara för man fått sig en ny frisyr. Är det inte emo så är det estetare, eller något annat liknande. Det är sjukt vad folk har fördomar om allt och alla.

Idag ska jag också äta pizza med papz!

Kommentarer
Postat av: - sara

ordet "estet" är ju inte ens en förolämpning. ta inte ens åt dig.

vet man inte bättre, så vet man inte bättre.

inte ens "emo" är en förolämpning.

samma som "fitta" eller "kuk".

det gäller att tänka på innebörden.

2008-08-31 @ 00:40:51
Postat av: Simon

och vad är innebörden då?

Jag tar inte åt mig särskilt mycket ändå, jag mest skrattar åt det, men det är principen.

2008-08-31 @ 15:18:53
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0