Klädprovning

Nu har jag varit iväg och provat en massa, verkligen en massa olika kläder till uppvisningen på onsdag.
Jag mötte upp Christian vid drottninggatan tillsammans med de andra modellerna, vi pratade lite och fick lära känna varandra. Vi är fem stycken, tre tjejer och två killar. Allting var i en lägenhet som var ombyggt till ett fashonkontor, där folk satt och jobbade med bilder, kläder osv. Vi fick gå in i köket och vänta på..nu kommer jag inte ihåg vad hon hette bara för det, men det var stylisten typ som skulle bestämma våra kläder. Jag fick kläder sist, och mäst kläder att prova.
Kommer inte orka förklara alla klädnader, men det som hon gillade mest på mig var ett par svarta byxor, lite läderliknande matterial, tighta (men dock för små så fick inte igen knappen. Hon skulle skaffa en störra storlek till mig), tillsammans med en jättestor brun/beige rutig skjorta som gick ner till knäna, tillsammans med en stor cardigan-liknande koffta i guld liknande färg som nästan var lika stort, och armarna uppdragna. Inte min favorit av alla kläder jag provade, men det såg faktsikt stiligt ut, och passande till mitt hår.

Nu på måndag är det bara det sista kvar, färgningen blå, (som jag sade till han måste bort rätt snabbt pga av arbetsintervjuer) och detaljklippningen. Sedan är jag redo för första jobbet. för övrigt börjar jag vänja mig vid min frisyr mer och mer.

Kommentarer
Postat av: Petra

alltså; "Vi är sex stycken, tre tjejer och två killar." :P

2008-08-30 @ 21:23:42
Postat av: Simon

ah shit, skrev lite fel asså :P

2008-08-31 @ 15:15:01
URL: http://detvarjuroligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0